Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse på siden. Du kan lese mer om hvorfor og hvordan her.

OK
Forside    Blogg

Infoskjermer er nåtidens plakater

Digitale skjermer, eller infoskjermer, har mer eller mindre tatt over for statiske plakater i mange bransjer. De har mange bruksområder, noen selvsagte og andre nytenkende!

  

Infoskjermer gir et moderne og levende uttrykk 

Digitale skjermer gir god synlighet enten du er en bedrift som ønsker å dele informasjon med ansatte eller besøkende, eller du er en butikk som ønsker å underholde og øke salget. Infoskjermene er anvendelige og man kan vise tekst, bilder,video eller benytte widgets for å få den effekten man ønsker. Dersom informasjon på skjermen er statisk kan widgets hjelpe deg å gjøre skjermen levende med for eksempel å vise de siste innleggene fra sosiale medier, klokke, dato, været eller nyheter. 

 

Infoskjermer er praktiske og kostandsbesparende 

Det som er avgjørende for de fleste som velger en infoskjerm er at det er både praktisk og kostnadsbesbarende. Plakater er dyre å produsere i lengden og det er ikke få ganger at en plakat har havnet på bakrommet, lageret, fryserommet eller blitt glemt. Ved bruk av digitale skjermer kan man enkelt styre innholdet fra sin egen pc og oppdatere skjermene fortløpende med relevant innhold (ved bruk av databeatOMNI). Dersom man er en bedrift med flere kontorer eller utsalgssteder, kan man oppdatere alle skjermer fra sentralt hold og dermed ha kontroll på innholdet. Et avgjørende element er også at man ved bruk av digitale tjenester får mindre utgifter til opptrykk av tradisjonelle plakater og materiell. Det gir mulighet for å kommunisere mer relevant og differensiert til kundene – kort vei fra ide til kunde. Les mer om databeatOMNI.

 

Infoskjermer kan bidra til å mersalg i butikk

Infoskjermer har mange bruksområder og er et vanlig skue i møte med butikker. De benyttes gjerne i vinduet for å tiltrekke seg oppmerksomhet, eller ved kassapunktet for å inspirere og minne kunder på tilbud i den aktuelle butikken. Kontraster, og veksling mellom video og bilder er med på å trekke kunder til vinduene. I opplevelsesparker er de ofte plassert ved inngangspartiet hvor det er enkelt å justere priser eller legge ut relevant informasjon for den aktuelle dagen. Les mer om hvordan Blaafarveværket har tatt i bruk digitale infoskjermer.
 

Bruk Infoskjermer som skilt

Et område hvor man i økende grad vil møte digitale skjermer er skilting. Det er tatt i bruk på for eksempelvis sykehus, hvor man har sett et behov for å kunne flytte på avdelinger og tilpasse lokasjonen i forhold til oppussing og andre hensyn. På flyplasser og togstasjoner har digitale skjermer blitt en selvfølge for de reisende og i serveringsbransjen benyttes skjermene for å vise menyer, priser og skape stemning.

 

Bruk infoskjermer til å dele intern informasjon 

Kontorbygg og bedrifter benytter skjermer i økende grad til distribusjon av intern kommunikasjon på strategiske plasseringer i bygget. De er oftest plasser ved inngangsparti, i møte med besøkende eller i kontorlandskap. Er det en bedrift med flere avdelinger kan det være en nyttig måte å distribuere lik informasjon til alle ansatte.

 

Mulighetene og fordelene med digitale skjermer er mange. Det gjelder å spesifisere hvilke behov din bedrift har, hvordan man skal møte de og med hvilke redskap. I mange tilfeller kan digitale skjermer være et godt verktøy å ha i redskapskuffen!

 

Les mer om hvordan våre kunder bruker digitale skjermer:

Blaafargeværket har tatt ibruk digitale skjermer
Aka-ny møteromsavdeling
Viken Skog - Bruker infoskjermer til å skape nærhet mellom kontorene
Les mer om Databeat og infoskjermer

Se flere artikler


Kontakt oss gjerne dersom du ønsker mer informasjon om våre løsninger på infoskjerm!